Gazeta.pl > Wyhacz >  wyhacz

3/4 Polaków popiera zakaz handlu w święta. Ty też?

zamknięte

fot. AG

Uwaga, jutro nie zrobisz zakupów!!! Boże Ciało to czwarty świąteczny dzień w maju, w którym obowiązuje zakaz handlu. Wszystkie centra handlowe i prawie wszystkie sklepy będą zamknięte. Jak wynika z badań, jesteśmy z tego bardzo zadowoleni.

Lubimy ten zakaz. W założeniu miał uratować lokalne sklepiki. Tymczasem rośnie liczba klientów wybierających supermarkety. O co tu chodzi?

- Otwarte mogą być tylko te sklepy, w których pracował będzie wyłącznie ich właściciel, lub też osoby zatrudnione przez niego na podstawie umów cywilnoprawnych - powiedział Piotr Wojciechowski z Państwowej Inspekcji Pracy (PIP).

W czwartek mogą jedynie funkcjonować instytucje użyteczności publicznej, takie jak np. kwiaciarnie i cukiernie.

Do tej pory do PIP wpłynęło 950 skarg, związanych z łamaniem zakazu przez przedsiębiorców. Wojciechowski zaznaczył jednak, że takich skarg wpływa coraz mniej.

Przypomniał też, że na przedsiębiorców, którzy nie zastosują się do zakazu, może zostać nałożona grzywna w wysokości do 30 tys. zł.

Z naszych obserwacji wynika, że co święto jest lepiej, co oznacza, że sytuacja się normalizuje. Zakaz handlu coraz lepiej "absorbuje się" - zaznaczył.

I rzeczywiście. Potwierdzają to niezależne badania:

Większość konsumentów nie chce zniesienia zakazu pracy w sektorze handlu w dni świąteczne, ale wciąż popierają przepisy ograniczające swobodną rozbudowę dużych obiektów handlowych - takie wnioski wynikają z najnowszego badania na temat zachowań i opinii Polaków związanych z robieniem codziennych zakupów, przygotowanego przez PBS/DGA na zlecenie "Gazety Prawnej".

Okazuje się, że 2/3 badanych przyznało, że czasem kupuje w tym dniu. Mimo to, zakaz się nam podoba. Jeszcze rok temu popierało go mniej niż 50 proc., teraz aż 75 proc.!!!

 

 

 

 

Wy też?

hci, PAP

Dodaj swój komentarz:

Komentarze:

  • 21.05.08, 18:22
    Karol

    Mnie się nie podoba. To wymyśł czarnej mafii watykańskiej

  • 21.05.08, 18:23
    dziadek

    Tak popieram, w święta powinien być zakaz handlu.

  • 21.05.08, 18:26
    slawek

    Mnie się nie podoba. A zakaz zamiast ratować małe sklepy , napędził supermarketom obrót w dni przed świętami. Wystarczy dzisiaj pojechać do jakiegokolwiek supermarketu i popatrzeć :):):)

  • 21.05.08, 18:27
    etam

    tez

  • 21.05.08, 18:28
    Siurek

    Bardzo Dobrze. Sa sklepy cłodobowe ,czynne do 23. we wszystkie niedziele to raz kiedyś moga byc zamknięte. Napewno nikt z Godu nie umrze.

  • 21.05.08, 18:29
    gospodyni

    Prosze nie rozszerzac tego zakazu na niedziele. Dzieci pracuja caly tydzien to kiedy maja zrobic zakupy?

  • 21.05.08, 18:30
    cośty

    pewnie ze popieram tylko żydzi by nie poparli tzn 25% społeczeństwa

  • 21.05.08, 18:30
    janek_48

    Typowe pytanie sugerujące odpowiedź jak to bywa w sondażach gazety:) Stali czytelnicy GW już wiedza jak odpowiedzieć:) tresowani przez wiele lat. Pniewaz ja tylko czasami czytam i nie biore tutejszych wiadomości jako prawde objawioną to odpowiem-ja chce kupowac tylko w niedziele i wielkie święta państwowe i kościelne natomiast w dni robocze sklepy powinny byc zamkniete!! pasuje co POmatoły:P

  • 21.05.08, 18:31
    jast53

    Mnie się podoba. W 99,9% nie chodzę do żadnego sklepu w niedzielę i święta. Tylko ludziom niezorganizowanym brakuje produktów w te dni.

  • 21.05.08, 18:32
    pioko

    wydaje mi się,że ktoś kto decyduje się na pracę w handlu z góry wie,że pracuje nie tylko 5 dni roboczych w tygodniu, za chwilę pójdziemy krok dalej, damy wolne soboty i niedziele, a co ma mówić policjant, strażak czy słuzba zdrowia, ludzie którzy pracują cały czas, nie ma dla nich świąt, czy oni też mają dostać wolne??

  • 21.05.08, 18:33
    Maciej

    tak

  • 21.05.08, 18:33
    też

    też

  • 21.05.08, 18:34
    Gacek1947

    Szanowni Państwo. Przegięliście... "Polakom podoba się zakaz handlu. A Tobie?" To co - ja nie jestem Polakiem? Skąd ta pewność? Niestety, dołączacie do prawie całej reszty dziennikarstwa polskiego - czytaj: obniżacie loty w sposób zatrważający. Czy dawne autorytety dziennikarskie już nie mają nic do powiedzenia nt. jakości tej profesji? Też już nie pamiętają? Bardzo szybko zanika różnica poziomu między dawniej poważnymi czasopismami a tabloidami. Czyżbyście tak nisko oceniali poziom intelektualny odbiorców?

  • 21.05.08, 18:34
    cYb

    Popieram. Głównie dlatego, że osoby pracujące w tych sklepach także zasługują na odrobinę wolnego - prezentu czy to państwowego, czy kościelnego. Ja tam nie jestem upośledzony i jestem w stanie zaplanować sobie zakupy tak, by w owe wolne dni nie musieć jechać do sklepów.

  • 21.05.08, 18:35
    dorotka

    tak popieram bo sama pracuje w handlu i dzieki temu moge miec rowniez wolne w swieta

  • 21.05.08, 18:36
    WB

    Po co naszemu spoleczenstwu dodatkowe zakazy w dziedznach zupelnie ich nie wymagajacych? Moim zdaniem Panstwo powinno ograniczac swoja kontrole do niezbednego minimum pozostawiajac nam wolny wybor.

  • 21.05.08, 18:36
    bo.mi.to.lotto

    powinni rozszerzyć to na niedziele...i niech nikt nie pisze, że pracuje cały tydzień...bo czy pracuje 24h na dobę, żeby nie móc zrobić zakupów :)))

  • 21.05.08, 18:36
    tola

    To ideologiczne ograniczanie mojej wolności do dysponowania wolnym czasem. Idąc za tokiem myślenia ustawodawców należaloby w święta pozamykać szpitale, dać wolne straży pożarnej, wojsku, policji..., a najlepiej to dajmy sobie wolne od życia, co?

  • 21.05.08, 18:36
    champagne

    TAK TAK TAK......POPIERAM..............

  • 21.05.08, 18:36
    moki1

    No i się wymsknęło. Gazet się odsłania. Stwierdzenie: Polakom podoba się zakaz handlu. Pytanie: A Tobie? Wniosek: Gazeta nie jest skierowana do Polaków.

  • 21.05.08, 18:37
    nie

    Zakaz hadlu w święta jednej z religii nie wymaga komentarza. To kpina.

  • 21.05.08, 18:38
    mikro

    Policjanci ,kierowcy,kolejarze też powinni mieć wolne!

  • 21.05.08, 18:40
    marcingliwice

    Następnym krokiem powinien być zakaz pracy w święta dla wszystkich. Wyłączyć prąd, gaz, telewizje. Pozamykać knajpy i kościoły, zatrzymać pociągi, taksówki i autobusy. Puściś do domu policję li lekarzy. Jak sprawiedliwie to sprawiedliwie, bo niby dlaczego pracownicy handlu mają być lepsi niż np. straż pożarna, lekarze czy dziennikarze?

  • 21.05.08, 18:40
    zaopatrzony

    To już tylko ludzie co mają szron w lodówce, chodzą w święto z zakazem od Żabki do Żabki i jeszcze wybrzydzają że długie kolejki...

  • 21.05.08, 18:40
    mieszek

    dodajcie do artykułu sondę - zobaczymy jak to jest z tym poparciem na prawdę.

  • 21.05.08, 18:42
    zaopatrzony

    To już tylko ludzie co mają szron w lodówce, chodzą w święto z zakazem od Żabki do Żabki i jeszcze wybrzydzają że długie kolejki...

  • 21.05.08, 18:42
    Jasza

    Czerwoni gora.Ale przeciez malo jest krajow bardziej czerwonych jak Polska.U mnie w USA sklepy sa zamkniete tylko raz . W pierwszy dzien Bozego narodzenia. W niedziele nie mozna kupic tylko samochodu i alkoholu do 12.To kretynstwo ale w porownaniu z moim Starym krajem to i tak racjonalne panstwo.Jeszcze jedna uwaga .W Polsce czerwoni twierdza ,ze sa czarni.

  • 21.05.08, 18:43
    a

    nie!!

  • 21.05.08, 18:43
    T.

    nie podoba nie się!

  • 21.05.08, 18:46
    stefan

    Mysle, ze to nie jest sprawa rzadu czy kosciola kiedy sklep ma byc otwarty a kiedy nie. Dla mnie i dla mojej zony zakupy sa czescia rozrywki i to jest moja sprawa kiedy je robie.

  • 21.05.08, 18:47
    sylwinek

    Zakaz moze i napedzil obrot supermarketom przed siwetami, ale ich pracownicy maja chociaz wolne !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 21.05.08, 18:47
    joachim mierzwa

    zakaz zupelnie mi sie nie podoba. narzucanie swiat jednej z wielu religii uwazam za naduzycie wladzy

  • 21.05.08, 18:48
    ziutek

    taki zakaz to głupota, ale może być gorzej np. zakaz handlu w niedziele. Ludzie niestety lubią jak ktoś za nich układa im życie a przecież napewno zanaleźli by się chętni żeby sobie dorobić w takie dni. Prywatne sklepiki są otwarte i pewnie cieszą się że nie ma konkurencji.

  • 21.05.08, 18:48
    marunia

    niech te dzieci co nie maja kiedy zrobic zakupow pomysla o zyciu a nie biegaja bo nie beda mieli czasu umrzec prosze pani gospodyni

  • 21.05.08, 18:49
    Dawid Jerozolimski

    a nam, koszernym, nie podoba się

  • 21.05.08, 18:49
    Bożena

    Nie podoba mi się. Jako osoba niewierząca zmuszana jestem przez to chore państwo do pamiętania kiedyż to katolicy sobie święta urządzają, żeby móc zakupy zrobić. Żenada.

  • 21.05.08, 18:49
    romek

    jestem za. popieram.

  • 21.05.08, 18:50
    hanka

    Absolutnie i zdecydowanie nie podoba mi się!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Skąd wzięło się te 2/3 ???? Kto to był badany??????????? To znowu manipulacja!!!!!

  • 21.05.08, 18:50
    UJ krk

    Bardzo mi sie podoba. Troche dyscypliny z zakupami dzien wczesniej, a ludzie majacy beznadziejne prace w sklepach za jeszcze bardziej beznadziejne pieniadze maja dzien wolny.

  • 21.05.08, 18:50
    marcin113

    Popieram zakaz handlu w święta,Przecież i tak cpn-y są otwarte :-)

  • 21.05.08, 18:50
    champagne

    <WE FRANCI WSZYSTKIE SKLEPY SA ZAMKNIETE W NIEDZIELE I SWIETA... PRZEZ TO CIAGNA DO POLSKI BO W POLSCE IM WSZYSTKO WOLNO... POPIERAM ZAKAZ SPRZEDAZY W NIEDZIELE I SWIETA.....

  • 21.05.08, 18:50
    Tak popieram zakaz pracy w święta.

    Ci ludzie pracujący w sklepach i domach handlowych też kiedyś muszą odpocząć i spotkać się z rodziną w ciągu dnia a nie wieczorem. W sobotę i niedzielę sklepy powinny być otwarte najwyżej 8 godzin. W niedzielę nawet krócej do 5 godzin chyba, że właściciel sklepu chce stać dłużej a to już jego sprawa.

  • 21.05.08, 18:51
    kropka

    Nie chcecie to nie kupujcie,wasza sprawa.Ja chcę kupować i na pewno są ludzie chętni pracowac w święta,sam to robiłem.Więc wierni do kościołów i módlcie się żeby rodacy nie chodzili do sklepów w święta a nie zabraniajcie.

  • 21.05.08, 18:52
    popieram zakaz

    handlowcy też chcą mieć normalny wolny dzień w święto, to są często matki

  • 21.05.08, 18:52
    Vito

    Oczywiscie ,ze to jest bardzo dobre zarzadzenie, ja widze same plusy z tego wolnego czasu od biegania miedzy sklepowymi polkami.

  • 21.05.08, 18:52
    la1

    popieram zakaz handlu w święta w końcu każdemu wtedy należy się wolne

  • 21.05.08, 18:53
    ANDRZEJ

    NIE POPIERAM.. DLACZEGO NIKT SIE NIE MARTWI ŻEBY LUDZIOM ZAPŁACIĆ 200% ZA PRACĘ W ŚWIĘTA? CAŁE SWOJE ŻYCIE PRACOWAŁEM W ŚWIETA I BYŁO DOBRZE. A ITAK DO KOŚCOŁA NIE PÓJDĘ. POZDRAWIAM

  • 21.05.08, 18:55
    kropka

    Nie chcecie to nie kupujcie,wasza sprawa.Ja chcę kupować i na pewno są ludzie chętni pracowac w święta,sam to robiłem.Więc wierni do kościołów i módlcie się żeby rodacy nie chodzili do sklepów w święta a nie zabraniajcie.

  • 21.05.08, 18:56
    linus

    a te sondaże to pewnie były na plebanii przeprowadzane

  • 21.05.08, 18:56
    tysiulka

    Wszyscy mają samochody, podjeżdżają do hiperów w przededniu i reszta im wisi. A ja nie mam samochodu!!!....

  • 21.05.08, 18:57
    tysiulka

    Wszyscy mają samochody, podjeżdżają do hiperów w przededniu i reszta im wisi. A ja nie mam samochodu!!!....

  • 21.05.08, 18:59
    elo

    I pomyśleć że za "komuny" walczyliśmy o wolne soboty. Ktoś w ogóle pamięta 21 postulatów Solidarności? Popieram zakaz. Handel w niedziele także powinien być ograniczony np. do godz. 12-13.

  • 21.05.08, 19:01
    jaga

    myślę ,że zakaz jak każdy zakaz jest z gruntu zły.Spadł y obroty w handlu, utrudniono zrobienie zakupów tym, którzy pracują i nie mają czasu ich zrobić w tygodniu.Tłumaczenie, że mamusie nie mogą w niedziele i święta przebywać z dziećmi nie przemawia do mnie.Są przecież systemy zmnianowe. A może zamknąć pogotowie lub szpital w niedzielę bo tam też pracuje czyjaś mama i tata?

  • 21.05.08, 19:04
    inz

    ZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZAZA

  • 21.05.08, 19:05
    janusz

    jak zakaz to zakaz wszystko powinno być zamknięte

  • 21.05.08, 19:05
    szu

    mi sie bardzo nie podoba.

  • 21.05.08, 19:09
    ZUZIA

    MI SIĘ NIE PODOBA. NIE MAM CZASU ROBIĆ ZAKUPÓW W ZWYKŁY DZIEŃ. PRACUJĘ W SZKOLE........I KIEDY COŚ KUPIĆ?????????????????????

  • 21.05.08, 19:11
    doc.torov

    Mnie się nie podoba. Przecież nikt nie zmusza wierzących do robienia zakupów w święta, wiec dlaczego zmuszają niewierzących do nierobienia?

  • 21.05.08, 19:11
    ja

    co za debilizm. gdzie mam kupic jedzenie? glodny mam jutro chodzic?

  • 21.05.08, 19:12
    UK

    ja tez jestem Polakiem i popieram zakaz! Czy GW zadowolona?

  • 21.05.08, 19:12
    mario

    Małe sklepy powinny byc otwarte, hipery nie. W swieta mozna zdechac z głodu, bo sobie wymyslili zakaz handlu.

  • 21.05.08, 19:12
    Bionda

    nie!!!!

  • 21.05.08, 19:12
    enedue3

    Tak popieram! Nawet koń u mojego dziadka miał labę w święta a świnie i krowy lepszą karmę. Ja poświęcam wolne dni świateczne Panu Bogu i rodzinie :)) odpoczywam by "beret" był wypoczęty na dni poświąteczne do wytężonej pracy konstrukorskiej. Pozdrawiam konstrukor sprzętu pomiarowego. Wykształcenie wyższe techniczne.

  • 21.05.08, 19:13
    Jacek

    Nie popieram. wg mnie państwo nie powinno ustanawiać zakazów. Sądzę, że lepszym rozwiązaniem było by wprowadzenie w kodeksie pracy gwarancji dla pracownika wynagrodzenia za taki dzień na poziomie np 300% lub więcej.

  • 21.05.08, 19:15
    Ast

    Jak najbardziej POPIERAM !! chociaz sam nie pracuje w weekendy i swieta, ale jesli inni maja wolne to dlaczego nie wszyscy. chyba nikt nie umrze z glodu jak przez 1 dzien sklepy beda zamkniete! . chociaz nasz swietny narod jest ulomny - rozrywka jest wizyta w centrum handlowym <olaboga> w taki dzien wszyscy powinni miec wolne, wiadomo wyjatkiem sa np. stacje benzynowe...

  • 21.05.08, 19:15
    Paweł 28

    jestem absolutnie ZA. kupuję dzień wcześniej i problem z głowy. pracownicy sklepów tez musza odpocząc, tak jest przeciez w Niemczech we Francji, a my to trzeci świat...?

  • 21.05.08, 19:17
    Michal

    Pisze, że 3/4 Polaków popiera zakaz. "Ty też?" - co to za pytanie - do kogo ono jest skierowane? Do nie Polaków, którzy mają nie popierać tego zakazu? A może to pytanie do redaktorów z Gazety - którzy chyba Polakami nie są? Nie wiem. I po co tyle wykrzykników? Jak Ci się redaktorku nie podoba to wyjedź z tej Polski tam, gdzie możesz kupować w każde święta. Popieram zakaz handlu w święta.

  • 21.05.08, 19:18
    x

    FATALNIE!! Państwo wyznaniowe się robi! Co to znaczy 3/4? Mnie nikt nie pytał!

  • 21.05.08, 19:19
    oksza

    Zakaz powinien obejmować wszystkie niedziele.

  • 21.05.08, 19:20
    nie

    a mnie nie

  • 21.05.08, 19:20
    hasta la vista

    Szlag mnie trafia jak to czytam! Co to handlowcy to jakaś wartościowsza klasa pracowników? A co z innymi? Dla mnie nie ma że niedziela, Zielone Świątki czy inne Boże Ciało - muszę pracować kiedy grafik każe, ale jak wybierałem zawód to zdawałem sobie z tego sprawę i nie drę teraz ryja, że mi się krzywda dzieje. Jak komuś nie pasuje praca z takimi niedogodnościami to niech znajdzie sobie inną np. na poczcie, albo w innym urzędzie! A państwo niech się raczej zajmie porządnym egzekwowaniem kodeksu pracy a nie narzucaniem kiedy mamy pracować i kiedy robić zakupy.

  • 21.05.08, 19:21
    ilona

    Popieram, świat sie nie zawalił w Niemczech, a tam każda niedziela jest wolna od handlu, nawet w soboty maja sklepy krócej otwarte. Może wreszciezobaczymy, że nie warto niedzieli poświęcać na chodzenie po sklepach. Miłego odpoczynku. Pozdrawiam.( nie chodze na zakupy w niedziele!!!)

  • 21.05.08, 19:21
    aaa

    mnie sie nie podoba -to powinien byc wolny wybor...

  • 21.05.08, 19:21
    ech

    nie podoba mi się ten pomysł

  • 21.05.08, 19:22
    ilona

    Popieram, świat sie nie zawalił w Niemczech, a tam każda niedziela jest wolna od handlu, nawet w soboty maja sklepy krócej otwarte. Może wreszcie zobaczymy, że nie warto niedzieli poświęcać na chodzenie po sklepach. Miłego odpoczynku. Pozdrawiam.( nie chodzę na zakupy w niedziele!!!)

  • 21.05.08, 19:23
    emeryt 21.05.2008nie

    nie podoba mi sie bo nie dlugo czarni beda rzadzic calym krajem niech pilnuja wiary

  • 21.05.08, 19:23
    Andrzej

    Także popieram zakaz handlu, również we wszystkie niedziele

  • 21.05.08, 19:24
    kijnaczryj

    Jak komuś nie podoba się robienie zakupów w swieto to niech ich nie robi, przecież nikt Go do tego nie zmusza. Nie rozumiem tylko, dlaczego jeden z drugim idiota ma zakazywać tego innym. Nie rozumiem również dlaczego inni idioci się z tym zgadzają i wprowadzają kretyńską ustawę. Domagam się zatem, aby i kościoły były pozamykane w święta, przecież są otwarte przez cały tydzień i księżom przemęczonym też należy się odpoczynek.

  • 21.05.08, 19:27
    kijnaczryj

    Jak komuś nie podoba się robienie zakupów w swieto to niech ich nie robi, przecież nikt Go do tego nie zmusza. Nie rozumiem tylko, dlaczego jeden z drugim idiota ma zakazywać tego innym. Nie rozumiem również dlaczego inni idioci się z tym zgadzają i wprowadzają kretyńską ustawę. Domagam się zatem, aby i kościoły były pozamykane w święta, przecież są otwarte przez cały tydzień i księżom przemęczonym też należy się odpoczynek.

  • 21.05.08, 19:29
    A

    Nie popieram. Dlaczego ktoś mi narzuca w jakie dni mam robić zakupy, a w jakie odpoczywać? Pewnie ktoś powie, że tu chodzi o tych pracujących w sklepach. Sorry, ja nie narzekam na swoją pracę. Dlaczego? Bo to moja praca! Jak komuś jego praca nie odpowiada, to niech ją sobie zmieni (i nie mówcie, że jest źle na rynku pracy, bo nie jest) Więc nie popieram. Dlaczego? Bo chcę mieć wybór!!!

  • 21.05.08, 19:30
    zadymiara

    pamietam jak bedac dzieckiem obserwowalam ogromne kolejki ludzi stojacych z banieczkami po mleczko i slowa mojego taty poszliby do kosciola a nie w niedziele stac za mlekiem mogli kupic po piec litrow dzien wczesniej patalachy jedne ,dali by kobiecie wolne w niedziele.Jednym slowem jestem za zakazem handlu w niedziele i swieta.

  • 21.05.08, 19:30
    owo

    Ja nie popieram, jak ktos wybiera prace w handlu to powinien sie liczyć również z praca w niedziele i swita. W tych dniach przeciez pracują szpitale, komunikacja, elektrownie, wodociagi, i inne zakłady produkcyjne, a tam tez ludzie maja rodziny. A może powinnismy zamykać się w domyu i wogóle nie wychodzić w te dni??? Takie zakazy sa nipotrzebne każdy sam powinien decydować czy chce robić zakupy i czy chce pracować. Zawsze można zmienić prace.

  • 21.05.08, 19:31
    wojtek

    Również nie podoba mi się ten zakaz. Myślę, że każdy może sam decydować czy sprzedawać czy kupować w święta.

  • 21.05.08, 19:32
    Jaro

    Jestem zdecydowanym przeciwnikiem zakazu handlu w święta. Jestem przeciwnikiem wszelkiego rodzaju adgórnie przyjetych zakazów ograniczających wolność handlu. tego rodzaju zakazy to jeden z ostatnich narzędzi Państwa i Kościoła ingerujących w to kiedy mam kupować a kiedy nie. Zwracam też uwagę na niski poziom niektórych wypowiedzi. Wynika z nich, że jak się nie ma argumentów to najlepiej poobrażać.

  • 21.05.08, 19:32
    sylwia

    Tak, popieram zakaz handlu w święta.

  • 21.05.08, 19:32
    sdogg

    a mi sie nie podoba mam prace zmianowa w firmie co pracuje 24/7 i nie mam możliwości zrobienia jakichkolwiek zakupów szczególnie ze w okolicy gdzie pracuje brak nawet małych sklepów, jedynym ratunkiem są całodobowe sklepy ew duże markety gdzie po 20:00 gdy kończę prace mogę zrobi jakiekolwiek zakupy.

  • 21.05.08, 19:33
    tomi

    a ja nie mam lodowki, bo male mieszkanko :( bede znowu glodowal :(( buu

  • 21.05.08, 19:38
    Araya

    Dupa, a nie ratowanie lokalnych sklepików. W święta wszystkie "sklepiki" w mojej okolicy są pozamykane. Czynna jest tylko Żaba

  • 21.05.08, 19:40
    olekwit

    zamknac ;;szpitale,posterunki policji,straz pozarna,straz miejska,koleje,tramwaje,autobusy,taksowki i jeszcze cos tam niech sobie ludzie odpoczywaja mniejszosc nie moze decydowac o wiekszosci koniec kropka...........

  • 21.05.08, 19:40
    Ak.

    Zdecydowanie popieram zakaz handlu w święta.Przynajmniej nie będzie zakorkowanych dróg dojazdowych do supermarketów i przez 12 dni w roku zużyjemy mniej paliwa przez co po części zadbamy o środowisko naturalne.A my pójdżmy sobie z rodziną na długi spacer w ten długi weekend.Życzę wszystkim zdrowia.

  • 21.05.08, 19:41
    olekwit

    zamknac ;;szpitale,posterunki policji,straz pozarna,straz miejska,koleje,tramwaje,autobusy,taksowki i jeszcze cos tam niech sobie ludzie odpoczywaja mniejszosc nie moze decydowac o wiekszosci koniec kropka...........

  • 21.05.08, 19:41
    wiska

    tak super jak mozna nie byc czlowiekiem przeciez sprzedawcy tez ludzie nikt nie ma im prawa odbierac odpoczynku w dzien swiateczny popieram ten pomysl iustawe

  • 21.05.08, 19:41
    Agata

    Bzdurny zakaz. To nie jest swieto narodowe, tylko religijne. Podobno Polska nie jest panstwem wyznaniowym?! A co z Hannika, Ramadanem i innymi waznymi swietami innych religii? Jestem po stokroc przeciw zakazowi handlu!

  • 21.05.08, 19:43
    gruffalonen

    ja lubie robic zakupy bez zalecen związkowców i pingwinów. Wiec precz z idiotyzmami.

  • 21.05.08, 19:44
    Adam

    W Szwecji supermarkety sa otwarte w niedziele, swieta nawet 25 i 26 grudnia - wtedy to wlasnie w Szwecji zaczynaja sie przeceny. nawet w Wielkanoc supermarkety i inne duze sklepy byly otwarte i przyciagaly klientow przecenami. tutaj wuiadomo, ze klient to pan.

  • 21.05.08, 19:45
    mafik

    Ja nie popieram, ponieważ w dni przedświateczne jest szaleństwo w sklepach , całkiem jak przed Bożym Narodzeniem, a poza tym gromadzi sie niekiedy nadmierne zapasy , które później się marnują. Jest toponadto w pewnym sensie ograniczenie wolności i zmuszanie nas do zachowań nieakceptowanych.

  • 21.05.08, 19:47
    efef

    popieram zakaz

  • 21.05.08, 19:48
    rylko

    Popieram przynajmniej w Swieta nalezy dac pracownikom supermarketow troche wolnego :)

  • 21.05.08, 19:49
    miras

    bardzo mi się nie podoba

  • 21.05.08, 19:49
    qulqa

    Ten kto jest katolikiem, nie powinien chodzic kupowac w niedziele. Ten, kto nie jest - powinien miec mozliwosc kupowania. Ten, kto nie chce pracowac w niedziele jako sprzedawca - moze zmienic profesje - pracy jest w brod. A zakaz napedza tylko klientow stacjom benzynowym, gdzie sie przeplaca. Niech panstwo przestanie kontrolowac wszystko, bo za chwile beda karty wspolzycia seksualnego w malzenstwie i karty pierdniec.

następne »
Motodziennik

Najczęściej komentowane

Najczęściej czytane